Wczorajszy wernisaż spotkał się z dużym zainteresowanie, zwłaszcza że prace które były prezentowane są wykonane techniką wielokrotnego nakładania zdjęć - są niesamowite, trudno oderwać od nich wzrok, musicie sami to ocenić, oczywiście pójść do Zajezdni na ul. Knosały.
Poniżej fotorelacja, zaznaczam jeszcze raz, nie oddaje prawdziwego wrażenia, jakie zdjęcia zrobiły nie tylko na mnie.
Inspiracje
W moich pracach kładę nacisk na eksploracje różnorodnych kierunków w sztuce, tworząc kompozycje które czasem odwołują się do tradycji a częściej interpretują tendencje w sztuce z początków 20-go wieku. W tym zestawieniu odnoszę się do trzech kluczowych dla mnie okresów które w pewien sposób wpłynęły na moją koncepcję fotografii
I Unizm - Władysław Strzemiński
Fascynacje Unizmem ograniczają się do samej koncepcji Unizmu
II Kubizm - Braque, Picasso
Obrazy George's Braque'a oraz Pabla Picasso stanowią dla mnie źródło inspiracji w komponowaniu zgeometryzowanych elementów przenikających się warstw o różnej przejrzystości. Niejednokrotnie są to skopiowane fragmenty tego samego obrazu w zmienionej perspektywie i skali.
III Futuryzm - Umberto Boccioni/Gino Severini
Splątanie elementów kompozycji różnych przenikających się , jak się wydaje podnosi dynamikę całości
Na zakończenie trudno mówić tu o czystej fotografii która stanowi jedynie punkt odniesienia" Reference Point" (jak nazwałem swoją wystawę) do kolejnych "manipulacji: Francuska Galeria w której przedstawiałem kilka swoich prac znalazła chyba najlepsza definicję tego co robię "Malarstwo generowane technikami cyfrowymi".
W ten sposób oddalam się o zdarzeń w których jestem jedynie świadkiem istnienia czegoś niezależnie ode mnie. Jestem przekonany że przyszłość fotografii jest w interpretacji a nie w odwzorowaniu
Cytując znakomitego Jana Bułhaka "Natura sama w sobie nigdy nie jest tak piękna jak jej odbicie w duszy człowieka"


Komentarze
Prześlij komentarz